Dag 27 - 7 november 2018 - Reisverslag uit Johannesburg South, Zuid-Afrika van Dick Kleiman - WaarBenJij.nu Dag 27 - 7 november 2018 - Reisverslag uit Johannesburg South, Zuid-Afrika van Dick Kleiman - WaarBenJij.nu

Dag 27 - 7 november 2018

Blijf op de hoogte en volg Dick

08 November 2018 | Zuid-Afrika, Johannesburg South

DAG 27
Vannacht ben ik een paar keer wakker geworden van de harde wind buiten. Ook als ik opsta waait het nog steeds flink. Vandaag gaan we verder waar we gisteren gebleven zijn met het Fixed-Point-Photography project. Een hoop rijden, meten, palen zetten en afbreken. Als je na een jaar al die foto’s van diezelfde plek op een rij zet zal het best wel interessant zijn om te zien, maar juist omdat je dat resultaat nu niet ziet vraag je je wel af waar je nu eigenlijk mee bezig bent.
Elke dag krijgt iedere groep een lunchbox mee. Op één van de locaties van het project maken we die open en vallen we aan op de inhoud ervan.
Tot nu toe heb ik elke dag olifanten gezien, maar oh wat zijn ze moeilijk te fotograferen. Allereerst staat het landschap vol met kale bomen. Een waar takkendoolhof waar bijna niet doorheen te fotograferen valt. Maar ten tweede zijn deze olifanten niet de goedlobbussen die we uit Blijdorp kennen. Ze zijn erg op hun hoede en als er ook maar iets is dat ze niet bevalt, dan nemen ze een dreigende houding aan. Iedereen houdt dan ook serieus rekening met ze. Ze zijn dus niet makkelijk benaderbaar voor een foto. Jammer, want nu kom ik wel met minder olifanten-foto’s thuis dan ik had gehoopt. Maar elke dag al die olifanten om me heen is echt een geweldige beleving.
Als we halverwege de middag weer in het kamp terugkomen begint het toch nog te regenen en even later komt daar nog een potje onweer bij. Vanavond dus weer geen kampvuur.
De temperatuur is inmiddels behoorlijk gedaald en iedereen heeft zijn vest of jas aan bij het avondeten. Niemand heeft zin om lang in de kou te blijven zitten, dus iedereen gaat daarna al snel naar het eigen huisje. Daar is het droog en warm en daar staat een bed te wachten.
Als ik dit stukje af en mijn thee op heb, dan ga ook ik naar bed.


  • 08 November 2018 - 13:49

    Marianne:

    Ik ken een een versje van Annie M.G. schmidt de leeuw is los de leeuw is.Hij loopt al in het Amsterdamse bos.
    Nou Dick jij maakt het in het echt mee

    Groet Marianne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg South

Dick

Actief sinds 20 Sept. 2018
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 8394

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2018 - 24 November 2018

Dick in het Krugerpark

Landen bezocht: