Dag 40 - 20 november 2018 - Reisverslag uit Johannesburg South, Zuid-Afrika van Dick Kleiman - WaarBenJij.nu Dag 40 - 20 november 2018 - Reisverslag uit Johannesburg South, Zuid-Afrika van Dick Kleiman - WaarBenJij.nu

Dag 40 - 20 november 2018

Blijf op de hoogte en volg Dick

22 November 2018 | Zuid-Afrika, Johannesburg South

DAG 40
Vannacht heb ik natuurlijk onrustig geslapen en vanochtend heeft ELS nog geen nieuwe berichten gewhatsappt. "Geen bericht is goed bericht" denk ik dan maar, terwijl er zich heel andere scenario´s in mijn hoofd afspelen. Als het zo moet zijn, dan moet het zo zijn, maar ik zou het erg vinden als Kaatje er zaterdag niet meer zou zijn.
Na het ontbijt ga ik mee met rhino-monitoring. Er gaan drie vrijwilligers mee die nog nooit mee zijn geweest, dus die moeten de handelingen met de snap-camera leren. Camera open, chip omwisselen, eventueel batterijen vervangen en camera weer dicht. Als we de ronde langs alle camera's in het gebied hebben gemaakt gaan we eerst lunchen op een hoge heuvel met uitzicht op de olifantsrivier. Helaas vandaag geen olifanten. Na de lunch rijden we naar het hoofdkantoor, want de door de camera´s gemaakte foto´s moeten bekeken worden en uit gesorteerd. Daarna rijden we terug naar het kamp. Els heeft nog niks gewhatsappt, dus bel ik maar even om te vragen hoe het gaat. Ze heeft alle afspraken voor de komende week afgezegd, want ze vindt de toestand met Kaatje zorgelijk. Vrijdag zou Els bij een nieuwe baas beginnen en dan wil Marianne wel op Kaatje komen passen. En als het goed is ben ik er zaterdag weer om alle taken over te nemen. Zo zijn het een paar moeilijke laatste dagen voor Els.
Voor het avondeten gaan we nog een game-drive maken, maar op een paar zebra's, giraffen en koedoes na zien we niets bijzonders. Na het avondeten ben ik helaas weer aan de beurt voor de afwas. En daarna bel ik Els nog even. Ze ziet het even niet meer zitten en is moe, moe, moe en moe van alles. Ik vind het allemaal heel vervelend, maar kan weinig doen om haar te helpen. En zo ga ook ik vanavond weer in Zuid-Afrika naar bed met mijn gedachten in Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg South

Dick

Actief sinds 20 Sept. 2018
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 8508

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2018 - 24 November 2018

Dick in het Krugerpark

Landen bezocht: