Dag 26 - 6 november 2018 - Reisverslag uit Johannesburg South, Zuid-Afrika van Dick Kleiman - WaarBenJij.nu Dag 26 - 6 november 2018 - Reisverslag uit Johannesburg South, Zuid-Afrika van Dick Kleiman - WaarBenJij.nu

Dag 26 - 6 november 2018

Blijf op de hoogte en volg Dick

08 November 2018 | Zuid-Afrika, Johannesburg South

DAG 26
Om half zeven loop ik, zoals gewoonlijk, gewapend met toilettas en handdoek, richting toilet/washok. Ik word echter direct weer teruggestuurd. Eerst moet gecontroleerd worden of de leeuwen van gisteravond hier niet nog ergens rondhangen. Even later krijg ik het sein "veilig" en kan ik gaan doen wat ik van plan was. Eenmaal gewassen en aangekleed maak ik een paar boterhammen klaar, zet een kop thee en ga ontbijten. Dan doet mijn huisgenoot, die inmiddels blijkbaar ook wakker is, zijn raam open en schreeuwt dat er tien meter voor de buitendeur een leeuw ligt. Dat is natuurlijk schrikken. Ik word de keuken (met stalen deur) ingestuurd en dan is het blijven waar je bent en afwachten wat er gaat gebeuren. De leeuw staat na een tijdje op en loopt langzaam bij het kamp vandaan. Dat betekent dat even later het leven in het kamp weer gewoon wordt hervat.
Vandaag ga ik weer meehelpen met het "Fixed Point Photography" Project. Als we, na een hele ochtend landschappen op bepaalde punten fotograferen, bij het op één na laatste punt aankomen dat gefotografeerd moet worden ligt daar een grote mannetjesleeuw te slapen. Hij schrikt wakker van ons en kijkt ons aan. Dan komen er uit de struiken nog twee mannetjesleeuwen aangewaggeld, die naast de andere leeuw gaan liggen. Het kan bijna niet anders dan dat dit de drie mannetjesleeuwen zijn die we gisteren bij het kamp zagen. Op dit punt in het landschap stappen we dus maar niet uit om een landschapsfoto te maken. Na wel een paar foto's van de leeuwen te hebben gemaakt rijden we door naar het laatste foto-punt. Onderweg terug naar het kamp om te lunchen passeren we nog een eenzame olifant.
Inmiddels is het begonnen met zachtjes te regenen. Ik vind dat niet leuk, maar voor de natuur is het hard nodig. De grote bomen en struiken hebben inmiddels wel al blaadjes uit hun knoppen weten te persen, maar het gras is dor en bruin. Het is lente en het regenseizoen had al moeten zijn begonnen. Impala's kunnen de geboorte van hun jong een paar weken uitstellen totdat er voldoende jong groen gras is gegroeid.
Het kampvuur kan niet worden gebruikt voor de bereiding van het avondeten, maar we hebben niet voor niets ook een keuken met een paar gaspitten. We eten in de grote ruimte en spelen daarna het spel " Dertig seconden". Nadat mijn team op de nipper heeft verloren gaan we slapen. Morgen is het weer vroeg dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg South

Dick

Actief sinds 20 Sept. 2018
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 8392

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2018 - 24 November 2018

Dick in het Krugerpark

Landen bezocht: