Dag 29 - 9 november 2018 - Reisverslag uit Johannesburg South, Zuid-Afrika van Dick Kleiman - WaarBenJij.nu Dag 29 - 9 november 2018 - Reisverslag uit Johannesburg South, Zuid-Afrika van Dick Kleiman - WaarBenJij.nu

Dag 29 - 9 november 2018

Blijf op de hoogte en volg Dick

10 November 2018 | Zuid-Afrika, Johannesburg South

DAG 29
Als ik wakker word hoor ik net als gisteren het heen en weer geschreeuw van de bavianen. Ik wacht dus weer even met naar buiten gaan. Vanuit mijn raam zie ik dat ze vannacht de luiken voor de open ramen van de keuken hebben gesloten. De bavianen hebben dus niet uit onze keuken kunnen ontbijten. De geluiden van de apen klinken steeds verder weg en na nog even wachten durf ik wel naar de wc/wasruimte. Na het ontbijt gaan we weer in twee groepen hetzelfde doen als gisteren (Alien vegetation), maar dan in een ander gebied. Halverwege lunchen we weer met elkaar en we stoppen er al vroeg in de middag mee. Vanavond gaan drie recent aangekomen vrijwilligers mee op patrouille met de Black Mambas, dus we dineren ook iets vroeger. Nadat ik de afwas heb gedaan (Ja, ik was weer aan de beurt) wordt voorgesteld met de resterende vrijwilligers nog naar een drinkplaats te rijden om vanuit een schuilhut naar de drinkende dieren te kijken. Dat lijkt iedereen een goed plan en even later zijn we onderweg.
Eenmaal in de schuilhut moeten we stil wachten op het wild dat komen gaat. Maar helaas verschijnt er geen enkel dier bij de drinkplaats. Als we allemaal koud zijn geworden van het stil zitten in de hut houden we het voor gezien. Het is inmiddels al hardstikke laat en morgenochtend moeten we weer vroeg op. Dus als we terug zijn in ons kamp zoekt iedereen snel zijn bed op.

  • 10 November 2018 - 09:04

    Marcel & Mirjam:

    Hallo Dick, hier een berichtje van M&M.
    Kijk nu voor het eerst door je verhalen. Een heel avontuur. Bezoek van Els en Eelco gehad 03-11, gezellig. Verder gaat hier alles goed, alleen grieperig. Het weer gaat hier alle kanten op, koud weer warmer etc. Het ene record na het andere verbroken. Dus griep komt weer om de hoek kijken. Iedereen steekt elkaar aan.
    Mooi dagboek en een hele ervaring.
    Houd je goed, zal wel meevallen denk ik.

    Gr. M&M.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg South

Dick

Actief sinds 20 Sept. 2018
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 8387

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2018 - 24 November 2018

Dick in het Krugerpark

Landen bezocht: