Dag 36 - 16 november 2018 - Reisverslag uit Johannesburg South, Zuid-Afrika van Dick Kleiman - WaarBenJij.nu Dag 36 - 16 november 2018 - Reisverslag uit Johannesburg South, Zuid-Afrika van Dick Kleiman - WaarBenJij.nu

Dag 36 - 16 november 2018

Blijf op de hoogte en volg Dick

18 November 2018 | Zuid-Afrika, Johannesburg South

DAG 36
De tijd gaat nu snel. Volgende week vrijdagochtend word ik opgehaald en naar Johannesburg gereden. Daar stap ik dan op het vliegtuig naar huis. Maar nu ben ik nog even hier.
Het was al voorspeld dat het vandaag een hete dag zou worden.
Bij "Alien vegetation" loop je veel van de paden en wegen af door het park, dus vooral de zonnehoed met brede rand rondom en flessen water niet vergeten mee te nemen. Na het ontbijt rijden we, gewapend met schildluis en gif, met de auto naar het gebied dat vandaag aan de beurt is. Ditmaal lopen we langere stukken dan anders. De planten die bestreden moeten worden staan hier ook veel verder van elkaar af. Van elke plant worden de coördinaten genoteerd en de manier waarop de plant behandeld wordt (met schildluis of met gif). Deze bestrijdingswijzen van de planten ontgaan mij nog steeds volledig, maar dat heb ik al eerder verteld. De planten uitroeien moet toch makkelijker en minder tijdrovend kunnen. Ondertussen loopt de temperatuur in de loop van de ochtend steeds verder op en rond een uur of één is het echt niet meer te harden van de hitte. Bovendien zijn we van dat geloop flink moe. Dus vroeg in de middag houden we het voor gezien. We nemen de lunchbox mee naar het bushkamp en daar lunchen we, lekker in de schaduw gezeten. Ik ben inderdaad flink moe van dat geloop in die hitte. Na de lunch doe ik dan ook een dutje. Inmiddels komt er een echtpaar uit Canada aan, dat hier voor een paar weken als vrijwilliger komt helpen. Om vier uur vertrekken we voor een game-drive. Dit keer zien we geen olifanten.
Na het avondeten doen we nog een spel 30 seconden en dan is het alweer tijd voor bed.
Morgen ga ik weer mee met rhino-monitoring in olifants-noord. Dat betekent om zeven uur vanuit het kamp vertrekken. En morgen belooft het nog heter te worden dan vandaag.

  • 18 November 2018 - 13:11

    Jacqueline:

    Hoi Dick,

    Het aftellen is begonnen. Nog 1 week en dan zie je je vrouwtje weer. Wat zal Els blij zijn jou weer in haar armen te sluiten.
    Mooie foto van de neushoorn met jong.
    Lijkt mij ook erg vermoeiend met zulke hitte om dan daar te lopen.
    Het beste met je.
    Groetjes Jacq

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg South

Dick

Actief sinds 20 Sept. 2018
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 8399

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2018 - 24 November 2018

Dick in het Krugerpark

Landen bezocht: