Dag 34 - 14 november 2018 - Reisverslag uit Johannesburg South, Zuid-Afrika van Dick Kleiman - WaarBenJij.nu Dag 34 - 14 november 2018 - Reisverslag uit Johannesburg South, Zuid-Afrika van Dick Kleiman - WaarBenJij.nu

Dag 34 - 14 november 2018

Blijf op de hoogte en volg Dick

15 November 2018 | Zuid-Afrika, Johannesburg South

DAG 34
Na het ontbijt rijd ik mee naar het hoofdkantoor, waar ik overstap bij een andere ranger in een andere landrover. Ik ken ze intussen allemaal en zij mij. We rijden door het park naar een gebied binnen het hek, maar ter hoogte van Hoedspruit. Zo'n rit door het park alleen al heeft veel weg van een game-drive, maar op een paar giraffen na zien we niet veel wild. De sensor-camera’s hangen in de buurt van drinkplaatsen, zodat de dieren die komen drinken dag en nacht op de foto worden gezet. Als we bij een van de drinkplaatsen aankomen staat er net een hyena te drinken. Met onze komst verdwijnt hij snel. Onderweg naar de volgende drinkplaats komen we een groep wildebeesten tegen. Die had ik tot nu toe hier niet eerder gezien. Het zijn best hele afstanden die gereden worden om de fotochips te wisselen en de sensor-camera's op hun werking te controleren. Ergens op een heuveltop met een wijds uitzicht over de vlakte lunchen we en daarna maken we de lange rit terug naar ons kamp. Daar worden de foto's van de camera's op een laptop bekeken en krijgen we een verrassing te zien.
Op meerdere nachtfoto’s die bij een bepaalde drinkplaats zijn gemaakt staat een grote neushoorn met een jong. En dat dat jong er is was nog niet bekend. Want zeker met een jong zijn de neushoorns erg teruggetrokken en laten ze zich overdag niet zien.
Vandaag ben ik aan de beurt voor de middag-afwas, dus na het foto's kijken werp ik me op die taak. Als ik daarmee klaar ben stappen we allemaal weer in de landrover voor een game-drive. Op enkele olifanten na zien we niet veel. Voor we terugrijden naar het kamp wordt onderweg nog even gestopt om hout te verzamelen voor het kookvuur. Voor het begint te schemeren zijn we weer terug in het kamp. Vandaag zijn er twee vrijwilligers vertrokken, dus zitten we met ons zevenen aan de avondmaaltijd. Daarna houdt iedereen het snel voor gezien, want iedereen is moe.

  • 15 November 2018 - 14:37

    Lucienne:

    Lieve Dirk,

    We genieten van je dagboek.

    We kijken nu al uit naar de volgende.

    groepjes Lucienne en Ben.

  • 15 November 2018 - 15:25

    Marianne:

    Hallo Dick.

    Ik lees elke keer je mooie verhalen
    Het is heel bijzonder.
    Wat n ervaring voor je.
    Je bent inmiddels een prof. aan t worden.

    Groet Marianne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg South

Dick

Actief sinds 20 Sept. 2018
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 8401

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2018 - 24 November 2018

Dick in het Krugerpark

Landen bezocht: