Dag 23 - 3 november 2018 - Reisverslag uit Johannesburg South, Zuid-Afrika van Dick Kleiman - WaarBenJij.nu Dag 23 - 3 november 2018 - Reisverslag uit Johannesburg South, Zuid-Afrika van Dick Kleiman - WaarBenJij.nu

Dag 23 - 3 november 2018

Blijf op de hoogte en volg Dick

06 November 2018 | Zuid-Afrika, Johannesburg South

DAG 23
Vanmiddag is er bij een restaurant (met de naam: De dorstige giraf) even voor Hoedspruit een liefdadigheids-evenement georganiseerd ten behoeve van een schooltje in Mozambique. Als vrijwilligers hebben we ons als team ingeschreven bij de volleybalcompetitie en bij de quiz.
Na het ontbijt gaan we er eerst nog even op uit. We rijden naar "the three bridges", parkeren daar de auto en vanaf daar gaan we een lange wandeltocht maken langs de oever van de Olifantsrivier. Behalve veel watervogels en krokodillen zien we ook een grote groep nijlpaarden. Daar blijven we een tijd bij zitten kijken en genieten van hun typische geluid. Na twee uur gewandeld te hebben rijden we terug naar het bushkamp om te lunchen. Dan weer de auto in naar "De dorstige giraf". Ik weet eigenlijk niet of Hoedspruit een grote stad is en hoeveel inwoners het telt, maar voor de volleybalcompetitie blijken zich (met ons erbij) vier teams te hebben ingeschreven en voor de quiz vijf teams. Van dat volleybal bak ik niet veel, maar bij de quiz ben ik aardig op dreef. Zowel bij volleybal als bij de quiz eindigen we op de derde plaats. En tsja, handig bekeken van dat restaurant, want na afloop blijft iedereen daar natuurlijk eten met een biertje erbij. De nationale sport is hier rugby en vanavond is er een belangrijke wedstrijd tussen Z-Afrika en Engeland. Als wij op het punt staan weer te vertrekken stroomt het restaurant vol met rugby-fanaten, die de wedstrijd hier op grote beeldschermen komen volgen.
In het donker rijden we terug naar het basiskamp. Iedereen is blijkbaar moe, want bijna iedereen gaat bij thuiskomst gelijk naar bed.
Z-Afrika verliest met één punt verschil van Engeland.